dinsdag 30 januari 2007

Op de zeepkist (0)

Onder de titel op de zeepkist zal ik mijn weblog gaan benutten om met hartstocht, passie, waarden en normen, calvinistisch gedram, al naar gelang, hartstochtelijk, passievol, moralistisch en wijsvingerig vóór iets te zijn. Ik ben erg vóórlijk en van mening dat er niet genoeg op de zeepkist gestaan kan worden. Jullie zijn dus gewaarschuwd.

Zo ben ik erg vóór aankondigingen. Ik ben overigens ook erg vóór verrassingen. Algemeen bekend is dat in misère de mens toch de voorkeur geeft aan informatie en niet verrast wil worden. En hoe specifieker, meetbaarder, realistisch en tijdgebonden we deze informatie krijgen, hoe eerder we geneigd zijn het te accepteren.
De Nederlandse Spoorwegen weten dat als geen ander. En als het even kan, brengen ze de informatie op een positieve manier. Vorige week werd 400 meter voor Amersfoort CS omgeroepen: "u zult het niet willen geloven, maar we zijn te vróeg aangekomen en wachten nog even op een plaatsje aan het perron". Nu ken ik ook de nieuwe dienstregeling al aardig van buiten en constateerde dat dit een dikke leugen was. Maar wel eentje die een glimlach om de lippen bracht. Ik ben ook vóór het leugentje om bestwil.

Vertraging kent de NS niet meer. Sinds enige tijd hoor je niet langer "De intercity met als eindbestemming Enschede heeft een vertraging van 10 minuten". Nee, tegenwoordig klinkt door de intercom: "De intercity met als eindbestemming Enschede zal over ongeveer 15 minuten vertrekken". Dat is nog eens een vooraankondiging.

Geen opmerkingen:

 

blogger templates | Make Money Online