vrijdag 19 november 2010

Nanologboek (17)

Dagje niet schrijven. Ik heb weer aandacht voor iets anders dan mijn mini-laptopje. Mijn medepassagiers slapen of maken een sudoku. Ik zie het langzaam licht worden buiten, rode achterlichten op de A1 - we zoeven er voorbij-. Utrecht Centraal. Ik neem expres de andere uitgang, om ook 's ochtends de hal te zien. Er zitten twee mensen op het bankje van Josje van Schaik. Een oude man eet een puddingbroodje. Het is nog geen half acht. Rokers staan buiten, op het asfaltplakje bij de taxi's. Gera Thijs moet het een crime hebben gevonden, om hier tussen het plebs op haar chauffeur te wachten. Ik loop met de meute mee naar de sneltram. Ik vang de blik van de bestuurder als de tram aan komt rijden. Hij steekt zijn hand op. Vriendelijke vent.

~*~

Geen opmerkingen:

 

blogger templates | Make Money Online