dinsdag 30 november 2010

De lezer gegroet


Dank, dank, voor het delen in mijn vreugde over mijn jongste nanowrimo-boek. Alle felicitaties, hier op het weblog, en in mijn mailbox, zijn in grote dankbaarheid ontvangen.
Dinsdag heet dus deze roman. Het leven van 25 mensen staat centraal in evenzovele verhalen. Soms krijgen we over hun hele leven te horen, soms slechts een paar minuten, de laatste - als weten ze dat zelf niet - van hun leven. Deze mensen hebben één ding met elkaar gemeen: Allen zijn op die dinsdagmiddag om 16.54 uur in (de buurt van) het centraal station van Utrecht. Niet de beste plek om te zijn, omdat daar juist op dat moment een Boeing 747-400ERK neerstort.

Meedoen aan Nanowrimo betekent niets meer, maar ook niets minder, dan 50.000 woorden schrijven. Ik heb dan ook niet teruggelezen, ik ga voorlopig niet redigeren, ik haal er geen fouten uit, heb niets gedaan met de inzichten die me al schrijvend te binnen vielen.
(Zoals: Noem ik nu niet alweer iemand Lisette? De internationale trein naar Polen komt natuurlijk helemaal niet uit Amsterdam! Als zo'n vliegtuig neerstort, fikt de hele boel dan niet gewoon af, in plaats van 'alleen maar' in te storten?)
Kortom, ik heb nog geen enkel veldwerk gedaan :-)
Sommige verhalen zijn in grote haast geschreven, anderen iets zorgvuldiger. Maar stylistisch rammelen ze allemaal, dat weet ik van de vorige keer.

Desalniettetoch: jij mag een stukje lezen!

Vrijdag*) a.s. haal ik één keertje de spellingscontrole erdoorheen. Daarna stuur ik een verhaal naar de liefhebbers. Om in aanmerking te komen voor een verhaal vraag ik je mij een mail te sturen, en de volgende vragen te beantwoorden.
* Het verhaal van welke persoon wil je lezen? (Voor de eerste bezoeker hier: lees mijn nanologboek dat ik de hele maand op deze blog heb bijgehouden)
* Waarom wil je juist het verhaal van deze persoon lezen?
en achteraf:
* Vind je dit verhaal het waard om herschreven/gebruikt te worden en waarom (niet)?

Deze speciale aanbieding is geldig tot zondag 5 december 20.00 uur.

*) edit: of zaterdag

9 opmerkingen:

Elsje zei

Ow yeah!
Doe mij maar Agnite en Frieda of Else en Theo :-)
Maar Thekla en Sietse staat me ook zeer aan...
En omdat je over Nienke Bos verder geen ontboezemingen hebt gedaan, heeft zij me ook wel nieuwsgierig gemaakt!
Ergo: deze kinderhand is gauw gevuld ;-)

Ina zei

@Elsje: je laat mij kiezen. Da's een onverwacht cadeautje :-)

Elsje zei

ahum, ik zie nu dat ik je een mail had moeten sturen... mag ik volstaan met bovenstaande reactie? :-)

Ina zei

@Elsje: Ik heb je emailadres, no problem, ik stuur je het verhaal toe, ik denk die van Else & Theo.

Zusje C. gaat voor Etienne Blom of Cécile Baboeram. Ik denk dat ze de laatst krijgt, maar ik kan overal nog tot vrijdag over nadenken.

Zou Zwaantje nog een wens gaan indienen, of het jongste nichtje??

saskia zei

aargh!!! ik kan maar niet kiezen! ik denk dat ik alle namen in een hoed ga gooien (of in een mooie groene pruik!), dan kan een onschuldige hand (de mijne, bij gebrek aan beter) me helpen beslissen.

elma zei

Mag ik die met de blindengeleidenhond lezen?

Marieke zei

Ik zie dat ik net op tijd ben om nog een verzoekje in te dienen. Nou nog bedenken welke..

Ina zei

Vier meeleesters so far. Cast your votes, ladies (and gentlemen): nog twee uur de tijd!

Elm@ krijgt Arnoud, Marieke Marieke, Cécile Cécile en Elsje Elsje. :-)

Ina zei

@allen: ik heb gestuurd!
Verdere telefoontjes met excuses waarom jij geen keuze gaat maken zijn echt niet nodig :-)
Saskia: voor jou alleen verschuif ik de deadline: ik hoor het wel. Of niet. Ook goed.

 

blogger templates | Make Money Online