zondag 28 januari 2007

Neem eens een hobby

Niets zo ontspannend als een heerlijke hobby. Bovendien onlast het je van hobbies die 'moeten', zoals in mijn geval alles met bewegen. Ik ben dezer dagen zo in de schrijfmania beland, dat ik overal papier en pen mee naar toe sjouw. Mijn hoofd zit vol halve zinnen, karakters die alleen nog maar een verhaal zoeken lopen zich warm, en dan schrijf ik ook nog in opdracht. Dat laatste neemt nu substantiële vormen aan. De cursus column schrijven vraagt om een eerste product over precies zes dagen. Het idee is er, de plot nog niet helemaal, een alinea of twee staat in de steigers. Ik zou er graag voor gaan zitten. Maar beter is het met het huiswerk voor de cursus proza verder te gaan. De juf was zo enthousiast dat ze niet één, maar twee porties mee naar huis heeft gegeven. De eerste (betrekkelijk eenvoudige) helft is af. De tweede helft - een verhaal of een stuk ervan -, daar moet ik nodig aan beginnen.
Oeps. Zei ik 'moet'?

1 opmerking:

Anoniem zei

mocht je zin hebben in een beroepshalve commentaar, vooral voor de columns, dan weet je me te vinden!

 

blogger templates | Make Money Online