maandag 23 april 2007

Mieterse zinnen

Het gaat in zaken als deze niet om de invloed, maar om de getuigenis. (p.25)

*
Ik bleef staan, plotseling overweldigd door een gevoel van ruimte,een besef dat ik leefde, zoals ik nog niet eerder gekend had. (p.53)

*
Ik kon de conversatie tussen moeder, Fransje en L. volgen, maar ik werd er niet veel rijker van. (p.75)

*
Wanneer verveling voortkomt uit een diepgeworteld besef van de zinledigheid van het bestaan, dan kan schrijven een manier zijn om helderheid te scheppen. (p.107)

*
Een goed jurist weet te suggereren dat hij classicus is. (p.139)

*
Er zijn veel ogenblikken waarop de grond onder mijn voeten wegzakt en ik een redeloze behoefte heb om geweldig met rust te worden gelaten. (p.263)

*
Ik zei dat ik geloofde in predestinatie achteraf. (...) Geen keuze ook of ik keek er achteraf met de grootste gelijkmoedigheid op terug, rotsvast ervan overtuigd dat ik onmogelijk anders had kunnen handelen. (p.315)

*
'Je schrijft totdat je geen zin meer hebt, daarna word je weer kantoorbediende of blijf je kantoorbediende,' zei ik. (p.328)

*
'Als je maar goed noteert, dan heb je al genoeg aan het uitglijden over een bananenschil om te weten hoe je zult reageren op een aardbeving.' (p.368)

*
Terwijl ik naar de regen kijk, die voor me over het land trekt, voel ik me tevreden en onthecht. (p.390-391)

Geen opmerkingen:

 

blogger templates | Make Money Online