maandag 4 december 2006

Geen gezicht

Ik schrok van het gezicht van collega B. vanmorgen. Rode huid, dikke ogen, net iets te goed gewassen alsof hij verdriet had willen wegpoetsen. Ik ben er eentje van het snelle oordeel en dacht dus onmiddellijk LEED in de smiezen te hebben. Shit, ik wil geen leed; en zeker niet voor anderen. Als in een MTV-clip schoten overleden grootouders, verbroken relaties, zieke moeders, ruziënde vrienden en platte katten door mijn brein. Nooit peuren in verdriet, is mijn devies. Als iemand wil delen gebeurt het vanzelf. Maar doen alsof ik het rode hoofd met de gezwollen ogen niet zag zou ook weer hypocriet zijn. "Jò, onder de zonnenbank in slaap gevallen?" grapte ik maar. Dat kon hij - in het geval van ondeelbaar verdriet - altijd weglachen met "Ja, zoiets." Maar het verhaal liep anders. Hij was dit weekend Zwarte Piet. Het afschminken was nog een heel karwei geweest.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Eerst babyshampoo, dan water, dan een oude handdoek, dan make-updoekjes, dan weer babyshampo, dan weer water, dan weer diezelfde oude handdoek, dan een welverdiend koud biertje en weer daarna een warme douche en een goede maar korte nacht slaap...

Dit alles resulterend in een log op een vrij recent ontdekt en trouw gelezen blog ;-)

Elsje zei

@collega b.: mijn dochter had drie jaar geleden de eer Piet te zijn. Ik kan me nog herinneren dat we een week lang Pietenzwart uit met name haar oren en neus moesten peuteren... maar het feit dat ze door haar broertjes en zusjes niet herkend werd, maakte dat alles méér dan goed!

 

blogger templates | Make Money Online