maandag 4 december 2006

De enige echte

Wie herinnert zich niet de reclame voor Heinz tomatenketchup, waarin het rode spul vergeleken wordt met een ander merk? Een mevrouw en mijnheer aan tafel, die zich rijkelijk bedienen, en zichtbaar smullen van een patatje speciaal, kijken verstoord op van de voice over die roept dat Heinz beter is dan alle andere. Ze grijpen in. De mevrouw spreekt: "Wéllekuh ánderuh??" De man knikt tevreden en beiden vallen weer op de fles aan.

Al twintig jaar is Bram van der Vlugt onze echtste heiligman. Hij doet dat zeer knap. Gezag authentiek, stem okay, lengte prima, humor genieten. Bram is een overtuigende boekhouder. Toch is hij voor mij een hulpsint. Ik ben opgegroeid met Adri van Oorschot. Sinds 1965 kwam hij op TV-aan, liet hij zich toezingen 'van je bimmele bammele bom, zijt wellekom' en regelde hij een huis voor Annabel. Statig. Sonoor. Serieus.


Geloof is een zeker weten: Juliana is mijn koningin; Adri is mijn Sint.

4 opmerkingen:

Elsje zei

Kijk, hier tekent zich een generatiekloofje af. Beatrix en Bram is dan weer mijn duo... (hoewel ik geen Beafan ben, maar toch)

Ina zei

@Elsje:
Toen Bram in beeld kwam was je 17 jaar ;-)

Anoniem zei

Zeg, waar kunnen we die aubergine krullen bewonderen?
En heb je inmiddels ook al een bolide?

Ina zei

@biba: nog even gezond de kerst halen en dan ga ik weer plannen maken om socialer te worden!

 

blogger templates | Make Money Online