zondag 17 december 2006

Burgen ob Zzzoem


Op fietsvakantie, ooit, troffen we aan het jeugdherberg-ontbijt een meisje uit Australië. Of Nieuw-Zeeland. Eén van die twee. Ze zal even twintig geweest zijn, hooguit, en had voor haar verjaardag een rondreis Europa gekregen. Ik geloof dat ze 15 landen in drie weken wilde zien. De gebruikelijke waanzin.Wat bijzonder aan haar was, afgezien dat ze het in haar eentje deed, was, dat ze niet naar de gebruikelijke plaatsen ging. Parijs, Amsterdam en Londen, daar kom ik nog wel eens, vertelde ze ons. Ze liet zich nu leiden door aantrekkelijke plaatsnamen. In Nederland ging ze naar - en ze kon haar lachen bijna niet inhouden - Burgen ob Zzoem!
Dit schoot me weer te binnen toen ik vrijdagmiddag met collega H. naar een auto ging kijken. De auto voor mij - inderdaad. Een volslagen nieuwe wereld, zo'n garage. Druk, een heerlijke georganiseerde chaos met aardige mensen. Ik stelde quasi-intelligente vragen als 'waar is-ie zo al voor gebruikt?'. Gelukkig kwam collega H. snel opdagen en konden in streektaal de onderhandelingen gevoerd worden. Stukje rijden, enthousiast worden, bakje koffie en zaken doen. Ik vat het uurtje maar even samen. Het is mijn ding totaal niet, onderhandelen over eigen geld. Wat mij betreft halen ze ook een tweedehandsauto gewoon langs de scanner en pin ik het bedrag dat op het raampje verschijnt. Maar H. en de garagehouder hadden er lol in. En ikke wel blij met de auto en voor deze prijs,vanzelf. Toen alles beklonken was durfde ik nog een duit in het zakje te doen.
Of die garagenaam op de kentekenplaat misschien vervangen kon worden? Want om nou rond te rijden met zo'n Brabantse plaatsnaam ...?
En gelukkig, niet alleen vier nieuwe banden, een APK-keuring en een bezoekje van de deukendokter werd mij beloofd. Bergen op Zoom zal vervangen worden door Heino.
Dat ik hier nog eens een punt van zou maken. Skiet mie maa' lek.

5 opmerkingen:

Sjaak zei

Gezien het wapen van Bergen up Zooooom zullen ze je eerder plat slaan dan lek schieten.
Doe mij nog even de details: welk bakbeest heeft jou affectie gewonnen? Alles opbiechten, tot en met het kenteken, dan kan ik naar je toeteren!! :-)

Elsje zei

Pardon, dit was Elsje aan het woord, die ff vergeten was de identiteit aan te passen. Nodig want zittend achter/onder Sjaak z'n laptop...

Ina zei

@Elsje: het is een groene ford focus station. Kenteken ben ik vergeten. Het begint met 99-HS en dan dus nog twee letters. PT? PR? Toeter maar en je merkt wel of je goed zit :-D

Anoniem zei

Alle begrip. Wij hebben de rand om het kentekenbewijs ook Amsterdams gemaakt. Dat leek ons wijzer in de stad, afgemeten aan ons eigen gedrag naar auto's met provincienummerborden. Je bent gewaarschuwd.

Anoniem zei

Heb jij een AUTO??
Dit klinkt haast als heiligschennis...
Is het 1 april? Nee. Wat zou er dan toch gebeurd kunnen zijn dat Ina inene een heuse auto heeft? Ik ben stomverbaasd!

 

blogger templates | Make Money Online