zaterdag 6 oktober 2007

Voor de zere oren

Niet alleen gesmak en gesnuit komt mijn oren binnen. Op mijn vrije vrijdag luisterde ik weer eens naar alle Hamelenliedjes. Daarover vast later meer. En ook over de zussendag, waartoe dit ongetwijfeld - zo besef ik achteraf - een geestelijke voorbereiding was. Harrie Geelen en Joop Stokkermans zijn onovertroffen. Om het vieze meisje van het vorige blogje uit beeld te krijgen, hierbij het allermooiste coupletje.

Wat moet het, dacht ik, zalig zijn
wanneer een reus je kidnapt,
en jij een jaar op houtjes bijt
totdat je een vals gebit hebt.
En denkt: hier kom ik nooit meer uit!
Maar, hé, wat zie ik ginds?
Komt daar geen kleine stofwolk aan?
Ach, kijk, het is een prins.

1 opmerking:

Elsje zei

Lang gedacht dat er gezongen werd:

Wat moet het prachtig, zalig zijn
wanneer een reus je kidnapt

Tegenwoordig zie ik bij het beluisteren van de liedjes vooral ook het enig weergegeven prinsentoernooi van de musical met die overigens vreselijke Chantal...

 

blogger templates | Make Money Online