dinsdag 8 mei 2007

Raindrops on roses

Nee, dat verhaaltje van gisteren, dat beviel me toch niet. Ik zou cynisch kunnen worden, maar dat is wel het laatste dat ik wil. En ik heb mezelf beloofd: op mijn weblog onderdruk ik de neiging te simmen. Geen negatieve energie hier.

Tijd voor tegengif.

Raindrops on roses. Als je nu spontaan gaat zingen of neuriën, dan begrijp je dat ik troostgoederen zoek. Gejat heb ik deze titel, trouwens, maar ik vind 'm te goed om niet te gebruiken.

Vandaag de dag wordt mijn leven een stuk aangenamer door:
  1. de geur van een houten finse sauna
  2. momenten van zielsverwantschap
  3. de aanblik van mensen met muziekkoffers
  4. schilderijen van Per Kirkeby
  5. een fis" zingen met Cara
  6. de eerste 100 meter op de fiets in de vroege morgen
  7. mijn opschrijfboekje (V&D, €3,50)
  8. een postcrossingkaart op de deurmat
  9. schemering boven de hangmat
  10. j.s. bach

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Oh ja. Een nieuw op schrijfboekje en een postcrossing kaart.
Daar kan ik iedere dag wel blij van worden. Maar waar laat ik al die boekjes? En er toch geen weerstand aan kunnen bieden.

maup zei

dief ;-)
ik eigen mij snel ook Bach en de zielsverwantschap toe. en en en. met die muziekkoffer mag ik straks over straat, wat fijn dat ik dan een regendruppel blijk te zijn.

Anoniem zei

Ha, daar doe ik ook graag aan mee:
-De geur van de eerste regendruppels op de kurkdroge grond;
-Een nieuwe boekenkast, ook al heet ie gewoon billy, maar wat houd k ervan om mijn boeken opnieuw in de kasten te verdelen;
-Kat op bed op weekenddag;
En er is gelukkig veel meer....

Sjaak zei

Sjaak wordt nou juist weer blij van vlijmscherpe blogjes, die allerminst cynisch of sikkeneurig zijn. Ga door!

Van versgemaaid gras schijnen de meeste landgenoten blij te worden. Sjaak ook, net als van een zoetgeurend bos in de zomer. En na jaaaaaaren weer eens Joe Jackson met dansende kids door het huis laten knallen is ook een plekje op de lijst waard.

 

blogger templates | Make Money Online