maandag 7 mei 2007

...hoop ik.

Beste organisator van de cursusdag waar ik best zin in had,

De tram, die volgens www.9292ov.nl elke tien minuten rijdt, liet vijfentwintig minuten op zich wachten. Dat het regende dat het goot, waardoor lopen geen optie was, ook dat wil ik u ook niet aanrekenen. Ik kwam vijf minuten te laat, maar u was al begonnen. Niets dan lof, daarvoor. En er was toch nog plek, dank.
Dat ik vrijwel gelijk met mijn buurvrouw begon te smiespelen was niet omdat wat u vertelde oninteressant was. Althans, wij namen aan dat zin en doel van de dag net in die vijf minuten aan de orde waren geweest toen wij nog niet binnen waren. Neem ons niet kwalijk dat we zo moesten lachen. Maar de buurman was van mening dat uw collega de Balkenende-generator had ingeslikt. Ze heeft in vijftien minuten precies niks gezegd met evenzoveel worden. En nog steeds was de doel van de dag me niet duidelijk. En ik, newby, durfde niks te vragen. Ook niet waarom mijn ervaren collega's ook zo glazig keken.
Dat ik uw oog raakte met de after dinner mints was echt per ongeluk. Maar goed opgevoed als ik ben liet ik de snoepjes liggen tot na de lunch. De sheets waren al uitgedeeld, dus schrijven hoefde niet, en ik wilde toch iets met mijn handen doen. En zeg nou zelf, postbode-elastiekjes op tafel laten slingeren, da's toch wel een beetje de kat op het spek binden?
Mijn buurman at zijn frustratie weg (dat zult u mij in gezelschap nou nooit zien doen) met een stapel van huis meegebrachte boterhammen. Ik kon nog net voorkomen dat hij aan zijn sinaasappel begon, dat zou u en mij teveel gestoord hebben, vermoedde ik. Mijn snelle greep naar het fruit moet vanuit uw gezichtspunt op een worp hebben geleken, zo begrijp ik achteraf. Gelukkig raakte ik niet tweemaal hetzelfde oog.
Over ogen gesproken, ik moet echt weer eens naar de oogarts. Of een cursus snellezen volgen. Of allebei. Dat ik de nummers op de sheets hardop voorlas, was een oefening. Jammer dat u zich erdoor opgejaagd voelde. Zesenveertig volgetypte sheets kunt u er als ervaren spreker vast normaalgesproken wel in een uurtje doorheen draaien. Ook zonder alle verduidelijkende vragen. 't Was niet echt een intelligente groep vandaag, vond u ook niet?
Stom dat ik dacht dat het laatste onderdeel, de evaluatie, over u zou gaan. Mag ik u nogmaals bedanken voor de feedback die ik mocht ontvangen? De overige 24 werkuren deze week zal ik me netjes gedragen ...

1 opmerking:

croixdeguerre zei

;-) Erg grappig! Ik hoop dat 'mijn' cursusten wat blijer uit een training komen dan jij bij deze ;-)

 

blogger templates | Make Money Online