vrijdag 29 juni 2007

D-day voor Gerard en Eric

Als mijn geestestoestand erom vraagt is When Harry met Sally één van mijn lievelingsfilms. Hoogtepunt uit deze film is de reactie van Sally als ze hoort dat haar ex gaat trouwen. Meg Ryan is het type vrouw dat mooier wordt met snot en tranen. Gewapend met talloze tissues briest ze snikkend: She's supposed to be his transitional person, she's not supposed to be the one! En Harry en Sally belanden in bed. Maar dan is het hoogtepunt al voorbij.

Dit als inleiding op de feestelijke gebeurtenis van vandaag, het trouwen van een ex. Ik heb geen zakdoekjes nodig gehad toen ik het hoorde. De wonden zijn al sinds lang geheeld. Ik ben oprecht blij voor hen en stiekem nieuwsgierig waarom hun liefde nu bezegeld gaat worden. Als Bewust Ongehuwde Samenwoner ben ik toch altijd benieuwd wat mensen naar het altaar brengt. Ik kom er vandaag vast achter, want ik ben te gast op wat een zeer, zeer feestelijke dag lijkt te gaan worden.

Hier hebben we mee kunnen genieten van de voorbereidingen van Eric. Niets lijkt aan het toeval te worden overgelaten. En ik ben mooi al een beetje op de hoogte van het wel en wee van de familie waar ik vier jaar met plezier te gast ben geweest. Nu maar hopen dat zij de slogan van 29 juni omarmen. Praat ook eens met een veteraan.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Ina. Beter laat dan nooit lees ik je Blog weer eens. Kom ik een beetje mezelf tegen! Ik had het kunnen weten natuurlijk...
En: ben je er achter gekomen waarom we naar 'het altaar' zijn gegaan? Hoe dan ook: ik vond het heel bijzonder dat je er bij was!
xxx Eric.

 

blogger templates | Make Money Online