maandag 1 mei 2006

Biergast

Ik open de voordeur voor nog meer verjaarsvisite. Ik staar in een onbekend stralend gezicht. "Hoi, ik ben René van de chatbox" versta ik. Stomverbaasd laat ik hem binnen. In een nieuwsgroep chatte ik onlangs uitgebreid met een René.Hoe is hij in vredesnaam aan mijn adres gekomen? De man zit voor ik het weet in de kamer en drinkt voor twee. Het gastvrouwschap houdt me een paar uur bezig. Dan lukt het me aandacht voor René te hebben. "Laat ik nou gedacht hebben dat je een vrouw was" begin ik. De man staat op en loopt de kamer uit. "'t Werkt altijd!" roept hij lachend achterom, al bijna buiten. "Bedankt voor het bier." Volgens mijn vrienden heet hij Roy en is hij een collega van me.

(Geïnspireerd door het bezoek van Josee en opgestuurd naar ik@nrc.nl.)

Geen opmerkingen:

 

blogger templates | Make Money Online