dinsdag 2 mei 2006

Biergast wordt René

De cursus eindigt nog voor het einde van de werkdag. Dat wordt gevierd met het eerste terrasje van het jaar met wat collega's. Onderweg naar huis fietsend Jeroen gebeld met het verzoek de tapas vast buiten te zetten. Tuintafel, vers stokbrood, rode wijn, zalmsalade, olijventapanade, paprikaprut. Bijpraten. Krant erbij. Als altijd eerst de voor- en dan de achterpagina. Ik ben vandaag de ik van NRC! Jeroen vraagt: En nu? Missie geslaagd? Of ga je er meer schrijven?
Ik lees door de waas van bier en wijn voor de twaalfde keer mijn stukje. Laat die pil van Drion maar komen.

5 opmerkingen:

José zei

Na het lezen van de krant (hele voorkatern scannen, dan de achterpagina lezen) was ik wel even verbaasd dat je zondag niks over René had verteld.

Maar nu ben ik nog meer in verwarring. Was je zondag opgelucht dat er internetbezoek aan de deur stond dat je al kende, omdat je René nog maar net buiten had gezet, of was hij een van je gelukkig niet uitgekomen boze dromen?

Ina zei

Je was mijn muze :-)

maup zei

"missie geslaagd?", grijns. heerlijk, je hebt 'm! wat een verjaarscadeau.
ik bekeek in grote empathie iedere keer snel de achterpagina, zou WillemijnIna ik@nrc.nl zijn?
en, komen er meer ikken of ga je je nu op iets anders storten?

Anoniem zei

Ik zag je sms-je, maar helaas pindakaas, wij lezen geen NRC. Gelukkig heb je er een blogje aan gewijd!

Else.

Anoniem zei

Aaaaargh, gauw de oude-krantenbak uitspitten want deze moet bewaard! Leuk zeg!

 

blogger templates | Make Money Online