woensdag 26 maart 2008

Klikken

Soms, heel soms, maar toch, ergeren wij ons, thuis, op de bank. Dat is dan vooral wanneer media over media berichten. Gedoe met netcoördinatoren, aankoop van voetbaluitzendrechten, crashende computers met belspelletjes: misschien leuk voor bij de borrel in de omroepkantine, maar geen onderwerp bij NOVA waard. Ook net zo onbelangrijk: kranten die uit gaan leggen hoe ze tot hun gewijzigde opmaak zijn gekomen, de reorganisatie bij de RTL-letjes of Charles Groenhuijsen die een extra lampje wil. Media over media: bah.

Nu dan toch één keertje over mijn eigen medium.

Dit weblog ontvangt dagelijks tussen de 30 en 40 bezoekers. Vaste klanten en toevallige passanten. Langzaam maar gestaag stijgt het bezoekersaantal. Niet dat ik streef naar een miljoenenpubliek, maar gelezen worden blijkt toch leuker dan ik altijd voor mogelijk had gehouden. Plotseling sneuvelde onlangs mijn dagrecord, dat al anderhalf jaar op 74 bezoekers stond. En de dag daarna weer, en de dag dáárna nog een keer. Nu is mijn record 250 bezoekers. En natuurlijk staat nu ook mijn weekrecord en mijn maandrecord een stuk scherper. Enig gegoochel met mijn statistiekjes bracht aan het licht hoe dit zo gekomen is. Men googlede uitbundig op Astrid Joosten. Blijkbaar is zij van belang, op het moment. Waarom heb ik nog niet achterhaald. Het zal iets te maken hebben met haar nieuwe show en haar polemiek met ene Jensen, maar dat doet er voor mij niet toe.
Feit is, dat, wanneer men googlet op een plaatje van Astrid, er een plaatje bij een praatje op mijn weblog tevoorschijn komt. Een raar plaatje, dat een blogje over silliepoetie opleukte.

Stel je zoekt een plaatje van Astrid Joosten op het internet en je krijgt een scherm met twintig foto’s voor je neus. Eén daarvan is geen plaatje van Astrid, maar een soort schilderij van een fellatio bedrijvend stel. Klik je daar dan op? Mijn stijgend aantal bezoekers doet vermoeden van wel. Ik checkte het bij een collega, een vriend, en de geliefde medebankzitter: zou jij hierop klikken? Het antwoord was – en ja, ik ben naïef en ja, dat wil ik blijven – voor mij verbazend. Alle drie zeiden ze: uh.. ja.

Misschien worden een paar van deze ‘toevallige’ passanten wel vaste lezers, opperde één van de doorklikkers. Dat zou dan toch wel weer grappig zijn. Daarom aan alle silliepoetieliefhebbers: welkom!

7 opmerkingen:

Elsje zei

Dit is een mooi voorbeeld van een 'fijn stukje bijwerking' ;-)

Elsje zei

weet je dat mijn blogje over de nieuwe Monique, met daarin de woorden "masturbatiescene" en "zomerhitte" ook de nodige bezoekers oplevert. Welliswaar nog LANG niet zoveel als bij jou, maar ja, ik had er dan ook een bijzonder weinig prikkelend plaatje bij gebruikt (ik leer zoveel hiero) :-)

Anoniem zei

Moet je voor de lol 's wat schrijven over 'Ellen van de postbank'.
Nog steeds goed voor tientallen hits per dag... ;)

(via Elsjefiederelsje)

Sjaak zei

Tjeempie, en ik maar denken dat jullie op de inhoud zulke immense bezoekcijfers trokken. En anders wel juliie grrrllls-syndicaten (look-, wandel-, book-, cook- en wat al niet). Sjaak gaat al uit zijn dak als hij de 20 haalt.

Affijn ik weet wat me te doen staan. Een naakte Katja zoeken voor het goede doel.

Anoniem zei

@ sjaak: niets dan goeds over de grrrllls-syndicaten - die leveren toch soms de boyy-bloggerrrs ook lezers op!? Ik vind het vooral bizaar dat Ina _weet_ dat sommige lezers komen tot haar via pijpende zoekplaatjes... (Of moet dan dan zoekende pijpplaatjes zijn - of heel wat anders?) Hoe krijg je dat te weten?? Misschien is het maar beter als je het niet weet...

Ina zei

@allen:
weet dat de google-zoekfuntie ook werkt op de reacties die op blogjes gegeven worden...
jullie gezamenlijk commentaar (eervolle vermelding: elma) zal toch snel weer goed zijn voor wat extra treffers :-)

Anoniem zei

Leuk hè, bezoek beloeren vanachter de weblog-gordijnen. Ik heb daar regelmatig veel pret mee. Eén keertje had ik ook een piek, maar dat kwam vanwege die andere Katja. En nee sjaak, daar was geeneens een naaktfoto voor nodig ;).

 

blogger templates | Make Money Online