zondag 23 maart 2008

Daar juicht een toon

Een moeder aan het aanrecht. Een vragend kind erachter. Verstrooide antwoorden.
- Mamma, zing 'ns dat liedje?
- Welk liedje schat?
Het vlees vraagt haar aandacht. Een vijfde pit zou welkom zijn. Wie zou er kunnen tafel dekken?
- Dat liedje met het gansje. Zing je dat?
Ze heeft de hele morgen staan zingen. Nu even niet. De gasten zitten binnen en de servetten zijn nog niet gevouwen. Maar aan verzoeknummers geeft ze doorgaans wel gehoor.
- Ik ken geen liedje van een gansje lieverd.
- Jawel. Dat liedje van dat gansje!
- Alle eendjes zwemm...
- Nee, een gansje!
Het kind stampvoet.
De moeder peinst en roert. En vist de rollade uit de pan en vergeet waar haar hoofd nog meer mee bezig was.
- Ik. Wil. Dat. Liedje. Van. Dat. Gansje!!
- Ik ken geen liedje van een gansje!!
Ze heeft niet vaak tegen haar kind geschreeuwd. Het meisje schrikt. De tranen komen omhoog. Bibberend werpt ze nog iets tegen.
- Je zong het net nog. Van het gansje Ruzalem...

3 opmerkingen:

Elsje zei

ROFLOL, ik dacht aan:
drie ganzen in t haverstro,
zitten daar en snat'ren zo
komt de boer gelopen
ziet hun domme koppen
hij roept: hallo, hallo, hallooooo
drie hele dikke vette ganzen in het haverstro.

José zei

Hij kan meteen door naar 'an anthology of Mondegreens' ;-)

Anoniem zei

Wat lief!
En ik moest meteen aan een bepaald meisje denken, daar in de keuken...

 

blogger templates | Make Money Online