dinsdag 10 oktober 2006

Eigenpijperij


De eerste keer dat ik hoorde dat iemand alleen in slaap kon vallen als hij ondertussen naar de radio luisterde, vond ik dat bizar en ongezond. Of ik bizar en ongezond ben, weet ik niet, maar feit is dat ik al jaren niets anders doe. In de tent of bij anderen slaap ik geruisloos in, maar in eigen sponde druk ik radio 1 voor een half uur of drie kwartier in. Meestal merk ik nog één keer dat de radio niet meer speelt om dan lekker in te slapen. (Sliep ik vervolgens maar eens zeven uur aan één stuk, zucht. Maar daarover niet hier.)

Altijd radio 1. Bij heel vroeg naar bed gaan pik ik nog een stukje sport mee. Soms neem ik een vroegertje juist als er voetbal is. Er gaat weinig boven voetbal luisteren. Maar meestal is het tussen half twaalf en twaalf dat ik te bedde ga. Om het mooiste programma van radio 1, Met het Oog op Morgen, te luisteren. Gisteren moest ik inslapen bij Goedele Liekens. Haar stem is prettig slaapverwekkend; haar teksten waren dat gisteravond niet. Zo heb ik moeten horen dat 1 op de 300 mannen zo lenig is dat hij zichzelf kan bevredigen. "Iedereen naar de yoga" moedigde presentatrice Mieke de mannelijke luisteraar nog even aan.
Dit alles ter introductie van een staaltje van eigenpijperij. Als ik het ophemelen van mijn eeuwige verloofde zo mag noemen. Jeroen maakt zijn hele leven al foto's. De laatste tijd is hij zeer enthousiast met zijn digitale camera in de weer. Het resultaat mag er wezen. Vindt hij; vind ik. Maar wat vindt de kijker? Om daar achter te komen staat een aantal fotoseries sinds kort op internet, speciaal om feedback te ontvangen. Van proffies en van langskomende bekenden, natuurlijk. Dus als je het leuk vindt: kom kijken en geef commentaar.
(foto: Jeroen)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Radio 1. Hoe kan je zonder? Sinds mijn 12e luister ik elke avond. Van 22-23 uur sport en daarna een uur 'het Oog'. De eindtune hoorde ik vaak als ik nog even wakker werd om dan door te slapen. De VdH moet lezen voor ze slaapt, Sjaak gaat voor 'het Oog'. De een heeft licht nodig, de ander zorgt voor geluid. Dat wringt wel eens maar na wat basisafspraken daarover werkt het wel. Overigens slaapt Sjaak ook regelmatig niet door, misschien 's nachts maar eens heen en weer commenten?

Sjaak zei

Mooie foto's Jeroen. Kan ook niet fout gaan met Rotterdam als onderwerp

Anoniem zei

Radio 1. Ik word er soms doodmoe van. Het is nog net niet het eerste gebaar van lief 's ochtends: radio 1 aan...alsmaar dat gepraat, geklets en gebabbel.

Elsje zei

De foto bij je blogje schrok me erg af: wat doet Ina nou met een stapel sigaretten. LOL, pas bij het bekijken van de foto's van Jeroen werd het me duidelijk dat het een stapel kabels moet zijn...

 

blogger templates | Make Money Online