zaterdag 4 november 2006

Achter het raam

Nog achttien dagen tot de verkiezingen en ik zie maar geen posters. Wel op de gemeentelijke aanplakbiljetten, maar niet achter privé-ramen. Is dat uit, publieke tonen waar je politieke voorkeur ligt? Of ben ik te ongeduldig en zullen ze de komende weken nog verschijnen?
Ik herinner me het verkiezingsjaar dat het CDA voor het eerst meedeed. De hele straat mocht weten dat wij daar maar gedeeltelijk blij mee waren. De ARP was okay, zo vonden mijn zeer politiek bewuste zusje en ik (maar wie was er niet politiek bewust in die tijd?), en alles links daarvan moest ook kunnen. Dus hingen achter de ramen van onze slaapkamers, boven de voordeur, posters van CPN, PSP, EVP, PPR, PvdA en een halve van het CDA. Een poster met een hardloper. D66 zal er ook nog wel tussengehangen hebben. De buren vonden het maar zozo en maakten er opmerkingen over tegen onze ouders. Dat die nog linkser waren dan hun kinderen hebben de buren nooit bevroed.

1 opmerking:

Elsje zei

Haha, bij ons thuis was het nog erger. Mijn moeder hing alle posters die ze kon vinden voor het raam. Dus ook VVD, tot mijn grote schaamte. Voor haar was belangrijk zoveel mogelijk reclame te maken voor de verkiezingen en de keuze voor welke partij je zou moeten stemmen toch vooral niet op te dringen het belangrijkste argument. Nu zijn haar ramen nog leeg, maar ik weet zeker dat als ze volgende week terug in het land is, de eerste actie zal bestaan uit het verzamelen van affiches. Ik vermoed wel dat ze nu zal stoppen na de grote drie of vier of zo. Het aantal ramen om te beplakken is flink verminderd en ik kan me ook niet voorstellen dat ze een poster van de Fortunisten op zal hangen!! Als ze dat wel doet, onteigen ik haar :o)

 

blogger templates | Make Money Online