zaterdag 28 februari 2009

De zelfkietel

Wilskracht schijnt na zes weken wel op te zijn. Dus stoppen met roken, of andere verslavingen aan de wilgen hangen kan niet op wilskracht. Zeggen ze. Nieuwe gewoontjes laten sluipen in je dagelijks leven en je wordt vanzelf een bezitter van schone longen / nuchter van de ochtend tot de avond / slank en woest aantrekkelijk.

Ik voeg er nog een leefregel aan toe. Beloon jezelf voor goed gedrag. Dus ben ik een week braaf met de calorieën, beweeg ik wat extra en houd ik van mezelf? Hup, naar de kralenwinkel om een bedel te kopen. Maar ik doe het fout. Ik beloon niet mijn goede gedrag, ik beloon die suffe kilo's vet die me van het lijf vallen.

So be it. Ik draag ze met trots!

1 opmerking:

Anoniem zei

Oh wat zijn ze toch mooi. Ik begin maar niet aan de beloning van 1 kraal voor 1 kilo want die kraal is mooi maar die kilo komt als vanzelf weer terug.

 

blogger templates | Make Money Online