zaterdag 5 april 2008

Gebiedende wijsjes

Ik zou elke knoop die ik vond oprapen, wassen en op een laken naaien. Dan zou ik met een laken vol bij Stuif-es-in komen. Maar ik kon niet naaien.
Ik zou elke kam van straat rapen en daar iets heel leuks mee doen, ik wist nog niet wat. Dat vond mijn moeder een vies idee.
Ik wilde dat ik had bedacht om foto's te nemen van jaartallen op boerderijen, viaducten, stoomgemalen. Maar dat deden vrienden al.
Ik kocht een auto met HS in het midden op de nummerplaat en noteer sindsdien soortgenoten in een excel-bestand. Maar echt lollig wordt het niet.
Ik verzamel geschreven berichtjes uit treinprullenbakken, maar was te laat daar iets mee te doen. Het is al geboekstaafd, onder de prachtige titel P.S. u wordt vanaf de platenwinkel in de gaten gehouden!
Ik passeer al ruim veertig jaar platgereden handschoenen, sjaals in struiken en rollende wantjes met het idee er iets prachtigs mee te maken. Maar dan denk ik aan de zoekende moeder die de handschoen achterna gaat en ik wil geen dief zijn.
Ik lees handgeschreven briefjes achter ramen met ontroerende teksten als Fietsen aan de overkant, GVD! of De deur klemt. Loopt achterom. De hond. Pas op. Daar ga ik voortaan foto's van maken. En die publiceer ik op een nieuw subweblog Gebiedende wijsjes.

6 opmerkingen:

Elsje zei

Graag op gebiedende wijsjes ook reacties mogelijk maken!

Ina zei

LOL!
En ik denken dat ik dat wel gedaan had. En nu alsnog drie keer geprobeerd, maar no way dat het in beeld komt. Ik haat dit programma. Misschien dat het bij het volgende bericht spontaan lukt?

Anoniem zei

Ik zeg niets meer over je vreemd ambtenarige trekjes in je vrije tijd maar wil wel even bij deze een tip geven voor gebruik in de schoenenwinkel (zie zaterdag-in-de-zijkant). Je zegt heel gewoon 'Heb ik thuis al'. Werkt prima. En ach, soms koop ik het toch (als ik echt niets meer thuis heb) want dat beschermend spul ruikt zo lekker naar peer snoepjes van vroeger...

Elsje zei

@ina: je moet de optie niet alleen in je instellingen (aanpassen -> instellingen -> reacties) mogelijk maken, maar ook in de al gepubliceerde berichten aanzetten (aanpassen -> berichten verzenden -> berichten bewerken -> berichtje openen -> berichtopties (onderaan het venstertje -> de bolletjes links op het juiste gedoetje zetten). Voor ik dat doorhad op mijn elsjelas-blog had ik al 80 berichtjes, die moest ik dus allemaal handmatig aan gaan passen :-(
Vandaar dat ik je even waarschuw voor je al te veel berichtjes hebt verzameld :-)

Ina zei

@elsje: ik ben er geloof ik achter. En vandaag zes wijsjes gespot, die ik nu aan het verwerken ben!

Anoniem zei

Ha wat een leuke site heb je gemaakt! Hulde!

 

blogger templates | Make Money Online