maandag 27 februari 2006

Voorpret

Freeze! En opeens zag ik mezelf staan: vrouw van over de veertig met beide handen vol nat geel zand. Stralend op weg naar de voorruit van haar huurauto. De grijze ford stond midden op een open grasplek in een bos. Eromheen een paar handenvol mensen rondom andere auto's. Leek dit genoeg op pindakaas, wat ik in mijn handen had? Absurdistische scenes met auto's. De onze werd om op te eten. Marshmallows aan de antenne, dropjes parallel aan de ruitensproeiers.
En toen rondkarren over het gras, de vriendinnen voor één dag zoekend, die al klaar zaten op een picknickkleed. Ik zag mezelf rijden. Freeze!, nogmaals. Geluk.

Ik heb weer
geboekt. Mensen, welk een voorpret.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wanneer word je nu toch eens volwassen :-?

Ina zei

Deze week moet ik zes beoordeling schrijven, vijf nieuwjaarsgesprekken voeren, het jaarverslag afmaken, de voorjaarsberap én de voorjaarsnota concipiëren en vandaag had ik het vreselijkste acquisitiegesprek ooit. Ik wil heel vaak zo NIET volwassen zijn.

Anoniem zei

oh, li.., het was toch niet serieus bedoeld...ik wil helemaal niet iemand in mijn nabije kring die volwassen is...! Ik zou willen dat we allemaal door het leven konden spelen.

Ina zei

Ik weet dat het niet serieus bedoeld was. Van jou wel. Maar, geloof dit of niet, een heleboel luitjes denken echt dat ik het ben of zou moeten zijn ;-)

 

blogger templates | Make Money Online