maandag 8 januari 2007

Geheugengat

De achterkant van NRC is een dagelijkse traktatie. Fokke en Sukke, ik@nrc.nl, een driekoloms journalistiek stukje en twee columns. Frits Abrahams is mijn nummer één, maar ook de linkerkant is vaak prettig gevuld. Vandaag is de beurt aan Ewoud Sanders. Hij beschrijft in zijn column Staatsvijand nr. 1 een van de gevolgen van de opwarming van de aarde, de teloorgang van de winterwoorden. Daarin vermeldt hij dat zijn tienjarige zoon niet weet wat een wak is. Nu heb ik nog net een tienjarige in de buurt, dus die leg ik het onmiddellijk voor.
"Weet jij hoe een gat in het ijs heet?"
"Uh...wrak?"
Warm.
De twaalfjarige wordt van boven geroepen.
"Weet jij hoe een gat in het ijs heet?"
"Dat heb ik geweten! Wak!"
Heb jij ook kinderen in de buurt? Vraag het eens en vertel me hieronder leeftijd en antwoord. Dan stuur ik dat door aan Ewoud. Ik blijf dol op verrassend onderzoek.

1 opmerking:

Elsje zei

Ok, hier deel één van het NSG:
-kind van 10: weetnie
-kind van 12: wak!

 

blogger templates | Make Money Online