vrijdag 12 januari 2007

Bewust (on)bekwaam

Each player of this game starts with the 'Six weird things about you'. People who get tagged need to write a blog post of their own 6 weird things as well as state this rule clearly. In the end, you need to choose 6 people to be tagged and list their names. Don’t forget to leave a comment that says 'you are tagged' in their comments and tell them to read your blog.

Ik ben stokstijf blijven staan en heb me laten tikken. Door nicht E. Die net als ik niet van sport houdt, wel van auto's en pijn kan krijgen van taalvouten. Als ik nu hier besluit dat helemaal niet gek te vinden kan ik andere kanten van mijzelf laten zien.
Om vooraf de regels al verder met voeten te treden: ik ga niemand opzadelen met de verplichting gekke kanten van zichzelf te delen. Wie wil, mag zich uitgenodigd voelen. Ik hoor het wel graag, als je het doet. Want ik ben dol op gekkigheden, ook bij een ander!

Wat er gek is aan mij?
Eerlijk gezegd vind ik steeds minder gek. In ieder geval aan mezelf. Ik zit gek genoeg best lekker in veel vel. Ik vind het goed met mezelf te leven. En al ruim twintig jaar samenwonend, durf ik de stelling aan dat ik niet de enige ben die het wel met mij uit te houden vindt. Maar ik krijg wel eens gevraagd of ongevraagd feedback op wat zaakjes die ik zelf heel normaal vind. En ik ken mezelf ook goed genoeg om te weten dat ik soms wel eens expres gek doe. Daarom, vooruit, de eerste zes zaken die me op deze vrijdag te binnen vallen.


1
Als ik uitga is mijn eerste drankje een glas tonic. Een herinnering aan mijn moeder, die er dol op was.

2
Ik ben dol op stilte. En heb daarom een zeer grote hekel aan wat ik ‘overbodig lawaai’ noem. Neuzen die worden opgehaald, deuren die hard dichtgaan, papieren zakjes, klappende ballonnen (en daarom: ballonnen), krassende stoelen, muziek in de lift, vuurwerk, fluitende conducteurs, brommers, scooters & motoren, zwembaden, lepeltjes in kopjes koffie, ventilatoren (o, het gevoel van genot als om half zes op het werk de machinerieën plots zwijgen!), tikkende klokken, borende buren: ik sidder. Overbodig om te vertellen dat alle lawaai voor mij overbodig is. En maak daar op sommige dagen maar van: alle geluid.

3
Ik heb nog nooit in een polonaise gedanst en zal dit ook nooit doen. In hetzelfde rijtje hoort ritmisch meeklappen en bingo spelen. Ik laat mijn hersenen uitsluitend door de tijd verweken.

4
Als ik in de trein tussen Rotterdam en Dordrecht reis, ga ik altijd aan de kant van de Kuip zitten.

5
Ik mijd de zon. Automatisch steek ik straten over en verschuif ik stoelen om maar niet in de zon te hoeven zijn. Niet omdat ik snel verbrand, wat ik wel doe, ook niet omdat ik bang ben voor enge ziektes, wat ik wel ben, maar puur omdat ik niet tegen zonnewarmte kan. Ik word er fysiek ziek van en extreem chagrijnig. Ik kan zeker genieten van iedereen die blij wordt en naar terrasjes stuift zodra de koperen ploert haar opwachting maakt, maar zelf doe ik er niet aan mee. Bewolkt, 21 graden celsius, da’s mijn weer.

6
Ik heb nog nooit een aflevering van
Fawlty Towers in zijn geheel gezien. Er is altijd wel een moment dat ik van gêne niet weet waar ik moet blijven, en dan even in de kussens van de bank duik of helemaal achter de tv vandaan ga. Een soort plaatsvervangende schaamte waar ik, hoe fantastisch leuk ik de serie ook vind, niet mee kan dealen.

2 opmerkingen:

Elsje zei

oké, oké: TIK :-)

(jij bent sneller met de tik voelen dan dat ik ben met 'm uitdelen. door dit stukje verdien je 'm meer dan wie ook! heerlijk!!).

Anoniem zei

twee en drie! twee en drie!!
... o sorry nou doe ik het zelf

 

blogger templates | Make Money Online