zondag 28 juni 2009

Precies wat je wilt

De zoon groeit als een asperge. De eerste huiswerkvrije dag gaat hij met z'n moeder t-shirts kopen, en een broek, en schoenen. De toffe jongemensenwinkel het eerst. De zoon loopt als in een museum rond. Een niet al te interessant museum, waar je de kaartjes niet gaat lezen. De moeder wil actie, en kopen. Vind je dit een leuk shirt? En deze? Kijk, deze 'ns? Deze dan? Welke kleuren wil je eigenlijk? Maakt het je nog wat uit, v-nek of zo'n rondje hals? Nee, nee, neuh, nee, weet niet, weet niet. Meer krijgt ze niet uit 'm. Wellicht uit medelijden met de moeder gaat hij akkoord met één exemplaar.

De schoenenwinkel dan. Twee scholieren sloffen als nep-verkopers op hun All Stars door de zaak. Hebben jullie deze kleur, maar dan een maat groter? vraagt de zoon, na slechts één aanmoediging, terwijl hij zijn broekspijp optilt. Die hebben ze niet, wel een ander soort grijs en die is dan anderhalve maat groter. Hij past en even later lopen ze met de aankoop aan beide voeten de deur uit. Dit vind ik een fijne winkel, zegt de zoon, er staat lekker weinig in, maar ze hebben precies wat je wilt.

5 opmerkingen:

Cornette zei

Dat is nog erger dan met een vriendin gaan winkelen. En dat vind ik al erg. Ik ben ook van kijken, kiezen en kopen in 1 minuut.
Winkelen is heel erg.

Cornette zei

Behalve boekenwinkelen natuurlijk. Maar zelfs dat doe ik het liefst op het www.

Sjaak zei

De VdH en Sjaak hebben afgesproken dat Sjaak met de mannen gaat shoppen. We willen er alledrie zo snel mogelijk van af zijn en dat helpt!

Elsje zei

Net heerlijk bijgelezen. Je hebt hier weer heel wat pareltjes achtergelaten!! En dat terwijl ik dacht dat jij alleen nog maar bree en niet schree(f)? :-)

Corrine zei

Herkenbaar;-)

Wat een fijne schrijfstijl heb jij...
(ik kwam je blog tegen op je profiel van postcrossing...en ik was nieuwsgierig:$;))

Lieve groet,
Corrine

 

blogger templates | Make Money Online