woensdag 22 maart 2006

Ingeburgerd

In het provinciestadje lijkt inburgering geen onderwerp. De mensen die op zaterdag over de markt lopen zijn wit en blond. De kaaskop zou hier uitgevonden kunnen zijn. De Vietnamese loempia is het meest exotische dat hier te koop is. De man die opduikt tussen de kraampjes valt op. Niet alleen door de kleur van zijn huid en haar. Ook zijn niet erg soepele tred en zijn bijna botsingen met klanten en koopwaar trekken de aandacht. Fysiek gebrek? Medicijngebruik? Dronken? De omstanders wijken uiteen en kijken hem na.De man in djellaba, zwaaiend met een rieten mand, kijkt terug. Een scheve lach trekt over zijn gezicht. Dan schalt zijn zware stem over het plein: "Ik ghou-ou-ou van Ghoooooolland!

(ingezonden voor ik@nrc.nl op 22 maart 2006)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja, dat valt bij jullie wel op :-) Is het geplaatst?

Ina zei

Ik had bij het schrijven meer Domburg of Doesburg in gedachten. In Deventer verschilt de markt niet zo heel veel meer van de AC.
Ik heb het natuurlijk gewoon verzonnen :-)
Dus/maar nog niet geplaatst.

Anoniem zei

Gaat niet om waar of verzonnen, gaat om kun je het geloven? Yes, dus. En verder moet je dat niet prijsgeven. Nooit.

Ina zei

O. Okay. Tassenengel ook verzonnen? Nee, wil ik niet weten.

 

blogger templates | Make Money Online