vrijdag 6 februari 2009

Tauwtrekken



De firma Tauw zoekt nieuwe medewerkers. Naarstig, zo maken zij de indruk. Op mijn werkadres kwam deze "reclame" binnen. Tauw weet niet of ik een mevrouw of een mijnheer ben, maar het maakt niet uit: ik word van harte uitgenodigd om bij hen te komen werken.
Ze zijn - zo blijkt uit de flyer - nu een zeer dun mevrouwtje. Zestig centimeter meet haar tailleomtrek. Da's in broekentermen nog geen 24 inch wijdte, kledingmaat 32. Da's bijzonder weinig. Dit poppevrouwtje zoekt versterking!
Ik wil natuurlijk helemaal niet uitdijen. Hallo, ik ben net de nodige centimeters kwijt. Stralend op weg naar dat gezonde gewicht, met bijbehorende taille van een inch of 30, kledingmaatje 40. Maak me gek!
Tamelijk brutaal ook, om bij één van de opdrachtgevers te flyeren. Dan opteer ik liever voor de persoonlijke afspraak in een onpersoonlijk snelwegrestaurant.

Erger dan dit alles is het 'cadeautje' dat in de envelop meegestuurd wordt. Een rolmaatje. Alsof dat ons over de streep gaat helpen. 22 gram plastic. Hoeveel lui zijn benaderd? Tweeduizend? Als het nog meer is wil ik het niet weten. Da's 44 kilo afval.
Welke producten levert Tauw ook al weer. Waren dat geen milieueffectbeoordelingen?

1 opmerking:

Elsje zei

APPLAUS voor dit stukje!! Voor alle punten die je aandraagt.

 

blogger templates | Make Money Online