vrijdag 21 april 2006

Woestewolf

Sylvia de Leur is vandaag overleden. Ze wordt herinnerd van Lurelei en Horlepiep, zaken die zich vóór dan wel ná mijn tijd hebben afgespeeld. Voor mij is Sylvia onlosmakelijk verbonden met De Vloek van Woestewolf. De serie was op televisie toen ik een jaar of tien was. Doodeng vond ik het. Die prachtige stem van Henk van Ulsen! Het boek van Paul Biegel las ik jaren later en daar vond ik niks aan. Het zal vooral de bewerking voor televisie zijn geweest die mij imponeerde. De aftiteling vond ik elke week weer grappig: Sylvia de Leur als Sylvia.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

het ziet er erg oebele-achtig uit op de foto. maar ik ken het niet; ik denk dat mijn moeder het te eng vond voor ons?

Anoniem zei

ach... ik ken Lurelei wel. Dat was - toen - pittig. Er staat me ook iets bij dat zij meedeed met de televisiebewerking van Joop ter Heul, een kleine honderd jaar geleden, waar ook Trudie Labij en Willem Nijholt inzaten...

 

blogger templates | Make Money Online