zaterdag 8 april 2006

Plaatsbewijs

Mijn oudste neefje, bezig met z'n schoolexamens inmiddels, werd geboren op de dag dat ik mijn eerste sollicitatiegesprek voerde en prompt werd aangenomen. 's Middags ging ik per trein op weg om met de nieuwgeborene kennis te maken. Hartje zomervakantie en daarom toen nog een uitgestorven treincoupé. Het zonovergoten polderlandschap leek te delen in de vreugde. Een wildvreemde passant kreeg ongevraagd mijn nieuws te horen. "Ik heb een Baan en een Neefje", glunderde ik. En ik wendde mijn blik terug naar het raam en wikkelde me weer in mijn cocon van gelukzaligheid. "Dat doet me veel deugd", reageerde hij, terwijl hij een tang uit z'n tas haalde."Heeft u ook een Kaartje?"

(opgestuurd naar ik@nrc.nl op 8 april 2006)

1 opmerking:

 

blogger templates | Make Money Online