maandag 21 augustus 2006

Aflaat na uitstoot


Bijna twee jaar rijd ik nu auto. En hoewel ik er nog geen heb aangeschaft, veroorzaakt 100 dagen per jaar huren toch flink wat schuldgevoel. Was ik hier niet ooit tegen, deze milieuverpestende mobiliteitsdrang?

Ik trof laatst een advertorial over klimaatneutraal vliegen en rijden. Vliegen heb ik het afgelopen jaar niet gedaan, autokilometers gemaakt wel. Ik ben met de billen bloot gegaan en ontving het volgende oordeel:

"Uw autogebruik veroorzaakt een co2-uitstoot van 2.22 ton per jaar. Om deze uitstoot op te nemen moeten 110 bomen een jaar lang groeien. "

Gelukkig biedt deze site ook genezing. Voor €34,34 heb ik mijn uitstoot gecompenseerd. Ik heb het per omgaande overgemaakt. En ziehier, mijn eerste aflaat.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

En wat doen ze dan met dat geld?

Ina zei

@Yvonnep: bomen planten, op allerlei plaatsen in de wereld. Goed van mij, hè? ;-)

Anoniem zei

Als katholiek van huis uit ben ik dol op aflaten, biecht, schuld en boete, om daarna -weer geheel in het reine- gewoon te kunnen doorgaan. Tot de volgende rekening vokgt. Dus ben ik even gaan rekenen. De groet gezinsauto plus de woonwerkverkeerauto van de VdH is tezamen goed voor net geen 100 euro en 300 bomen ofzo. Sjaak wacht nog even op de VdH met het afrekenen. Die is nu ca. 100 benodigde boomgroei-jaren met de oudste in Barcelona aan het regelen..

 

blogger templates | Make Money Online