zaterdag 8 november 2008

In Nederland kan iets gebeuren

Bij de lezer mag mijn liefde voor het kamperen bekend zijn. O, die glorieuze dagen zonder televisie, zonder internet, zonder kunstmatige verwarming, het heerlijke behelpen zonder stroom. Ontneem mij zelfs even het water: sperzieboontjes gekookt in appelsap op een campinggasje smaken ook. Ik ga natuurlijk niet onvoorbereid op reis. Het prachtige zakmes zit in de broekzak, meters korte en langere stukken touw, kaarsen, luchifers, het hoort bij de standaard kampeerinventaris.

Jack Wouterse doet een radioreclame waarin een beeld geschetst wordt van mijn ideale leven: "Er komt een tijd dat de verwarming uitvalt, dat we het een paar dagen zonder stroom moeten doen..." en mijn hart springt op. Hier gaat een topvakantie aangekondigd worden! Maar nee. Mijn vakantie is een ramp, moet ik van de rijksoverheid begrijpen.

3 opmerkingen:

Elsje zei

Mag ik hieruit opmaken dat het overlevingspakket bij jullie in veelvoud aanwezig is?

PS 28 november heb ik de promotie van een van mijn oud-studenten, dus ik vertrek dan richting het westen. Veel plezier (al weet ik dat Haydn nooit je favoriet zal worden)!!

José zei

Ik heb afgelopen week, behaaglijk met een glaasje wijn voor me, nog bedacht dat het wel heel erg leuk zou zijn om gewoon in de kamer op de kachel te koken. Maar ik hoop toch wel water te hebben, want appelsap, brrrr!

José zei

Ben ik weer, even naar het filmpje over het rampenpakket gekeken. Een touw in een plastic zakje, zit erin, en een opwindradio in drie of vier lagen verpakking, en een vlag met de puntjes bovenaan de tekst ;-)
De kaarsen lijken me wel gezellig, al heb ik daar ook nog wel een doos van staan, en dekens heb ik zelf gelukkig ook wel, meer dan drie zelfs.

Dat je zoiets kunt presenteren zonder van schaamte onder de tafel te glijden!

 

blogger templates | Make Money Online