woensdag 4 oktober 2006

Ober

Meesterlijke en vele topmomenten, gisteren in filmhuis de Keizer. Een nieuwe Van Warmerdam is altijd een feest. De top vijf van het grote genieten:
5. Met man en oudste zoon naar zo'n film. Een volgende stap in het opvoeden en loslaten. Stoer jong, met bril op, vele blikken kreeg hij, zo jong als hij er uitziet. Hij vond het absurdistische ingewikkeld en soms ook raar, maar begrijpen deed hij alles. En ook hij heeft genoten.
4. Een rode bal die aan komt stuiteren van een duin. Fotografisch beeldschoon en precies de juiste non-suspence.
3. -Wat wil je eten? -Schnitzel -Wienerschitzel of zigeunerschnitzel? -Zigeunerschnitzel. Kom 'ns? (in oor:) Ik ben heel erg geil -O. Salade?
2. Pierre Bokma. In elke scene. Wat een acteur! En geflankeerd door Kees Prins en Alex van Warmerdam helemaal ijzersterk.
1. Met stip. Het inpakken van de pijlen. Om tien, nee honderd, nee duizend keer te herhalen. Als ik ooit zomergast word, dan weet ik het wel.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik wil ook! Abel was al geweldig, vond ik zelf beter dan De Noordelingen (al bleek zondag dat de kenners dat andersom beoordeelden). Iets voor een donkergroen avondje of weekend als de VdH en Sjaak uitgebeest zijn.

En Ina, ik ben je eerste kijker op je Zomergasten. Wie zou jouw gastheer/gastvrouw moeten zijn? Wellicht kun je ook alvast een voorproefje geven, volgens mij ben jij ook wel van de 'lijstjes'.

Ina zei

@Sjaak:
Matthijs van Nieuwkerk natuurlijk! Lijkt me heerlijk.
En dat lijstje komt er ... ik zal er tzt een apart blogje aan wijden.

Anoniem zei

Dan moet ie wel snel zijn. Want alle avonden Matthijs -zoals nu- dat houdt niemand lang vol. Wat dacht je van Rob Trip?

Ina zei

@Sjaak:
Neuh, 't is een beetje uit met Rob. Ik vind 'm steeds sikkeneuriger, neigend naar cynisch zelfs.
Ik ga toch voor Matthijs.
Maar als dat niet mag ... Huub van der Lubbe of zo? In ieder geval een man of vrouw die mij interessanter vindt dan zichzelf. Want ik ben de gast, hè!

Sjaak zei

Of Alex zelf. De VdH is erg van hem gecharmeerd. Sjaak ook wel. Vroeger was ik erg 'into Annette van Trigt' maar die is volledig uit beeld verdwenen...

Ina zei

@Sjaak
Annette van Trigt, ja, ook een idee. Vind ik nog steeds prettig bij het Oog. Zo ook Mieke van der Weij. Misschien wil Kees Prins ook wel een keer, of Arjen Ederveen? Of Wim de Bie, dat zou een goede zijn, als-ie durft!

 

blogger templates | Make Money Online