vrijdag 7 oktober 2005

Dit is de wereld


Zusjesdag. We zijn alle drie behept met dezelfde eigenschap: geef ons een woord en we zingen er een liedje bij. Nu kwam het woord contouren langs. En daar barstten wij al los in één van de klassiekers uit 'Klein Zingend Kamp'. Ontwaart de contouren van 't vaderlijk huis!

Enig hersengepeins leverde het hele liedje op, van toch al meer dan 25 jaar geleden. Ik wil het hier niet helemaal reciteren, dit is geen religieliederensite. Voor de liefhebbers een coupletje en het reffrein:

"Het flatgebouw met helverlichte vensters,
dat schittert als een lichtzuil in de nacht
En daar omheen veel hoger dan de huizen
oneindigheid en verre sterrenpracht.

Dit, dit is de wereld, de wereld waar ik in woon.
Hier zijn de treden te zien van Gods troon.
Wie hier omhoog komt vanuit het gedruis,
ontwaart de contouren van 't vaderlijk huis"

9 opmerkingen:

Anoniem zei

lees dit passend op de zondag...:-) ach, ja, herinneringen

Anoniem zei

De daken met hun helverlichte vensters,
het ronken van een vliegtuig in de nacht,
en daaromheen, veel hoger dan de huizen,
oneindigheid en verrre sterrenpracht.

Miljoenen sterren wil Hij laten gloeien
als bakens in het duister van 't bestaan,
om koers te kunnen houden naar de haven
aan 't einde van de wereldoceaan.

Zo, heb je d'r nog twee coupletten bij;-)

Anoniem zei

...
het ronken van een vliegtuig in de nacht
...
het stoplicht waar ik dagelijks voor wacht

dit dit is de wereld enz

weet iemand de ontbrekende zinnen?

Anoniem zei

De daken met hun wirwar van antennes,
het ronken van een vliegtuig in de nacht,
en daaromheen, veel hoger dan de huizen,
oneindigheid en verre sterrenpracht.

Ina zei

@iedereen die meent hier een berichtje achter te moeten laten:
de goede lezer (juist!) leest dat ik één coupletje geef. Ken ik alle andere coupletten ook? Ja, die ken ik. Vond ik het nodig die te vermelden? Nee. Had ik ze kunnen googlen als ik ze niet al zelf uit mijn hoofd had gekend? Ja. Net als iedereen.

Anoniem zei

Nou nou, Ina..., relax :-)

Ik ben er van overtuigd dat alle reacties goed bedoeld zijn.

Oh, enneh dat google valt nog tegen, probeer het maar op deze tekst. De enige bruikbare link die ik tegen kwam was deze ;-)

Ina zei

@Leo:
Probeer Klein Zingend Kamp op de kop te tikken. Uren zangplezier.

Anoniem zei

Grappig, ik zocht naar de tekst van dit liedje. Jaren geleden luisterde wij een bandje in de auto met dit liedje.. Sinds een aantal dagen zingt dit liedje rond tussen mijn broers en zussen omdat we ALLEMAAL een vreemd soort sentiment krijgen bij het horen van dit liedje...
Bedankt!

Anoniem zei

http://www.ikjk-challenge.nl/lyrics/dit-is-de-wereld-waar-ik-in-woon.html

 

blogger templates | Make Money Online